Evves SSO-blogg!

Direktlänk till inlägg 28 juni 2017

"Tag det rätta, tag Cloetta"

Av Evve - 28 juni 2017 21:43

Idag har jag varit, eller är fortfarande, på en helutflykt till Linköping för att bland annat titta på det Skansenliknande friluftsmuseet Gamla Linköping. Jag tog alltså en paus från SSO idag och tillsammans med familjen åkte vi dit. Jag var till början rätt så skeptisk till detta för det verkade på mamma som om det var typ som gamla stan i Stockholm, men det var faktiskt över förväntan! Det var helt gratis att gå in och först hälsade vi på Cloettas huvudbutik och köpte kaaaanske liiiite godis (hehhe). De hade satt upp en lång historia om hur kexchokladen hade utvecklats under åren och en massa bilder på en 30-tals klädd tjej och med texten "Tag det rätta, tag Cloetta". Har fastnat på denna reklam riltigt ordentligt xD Kan liksom inte få den ur huvet haha. 

Efter att ha varit där gick vi vidare och tuttade in i lite olika hus inredda efter allt från 1700-tal - 1950-tal. Och som sagt, allt var gratis! Inne i alla husen fanns guider som berättade om allt möjligt och på torget spelades då och då lite teater. Efter att ha ätit en god lunch så tog vi en liten häst och vagn - tur runt hela staden som var riktigt mysig. Vi tittade in på ett gammalt repslageri som gick att använda och man fick prova på att göra ett litet rep själv, så nu vet jag hur man gör rep! Vi gick in i ett gammalt postkontor, ett 1700-tals-hem, ett apotek osv. Allt var jätteväl gjort och en hel del var faktiskt äkta från tiden det ska föreställa. Vi tog en var sin glass och några unga killar med blåsinstrument spelade precis i närheten. Efter att vi köpt en smultronsoda till mig och choklad till min syrra satte vi oss med en godisproppad bil pch åkte hemmåt men vi hann inte långt förrän vi "råkade" hitta en badplats och stannade där. Sedan så lämpligt på vägen fanns ett slott där min trädgårdsnördiga pappa skulle stanna men det var också rätt kul. Efter en middag på en grekisk resturang lite utanför Linköping åkte vi hem och jag sotter just nu proppmätt och dödstrött i bilen med en spvande syrra breve mig och uppätna godispåsar. Det dröjer innan jag kommer hem och jag kommer säkert också somna innan dess. Skulle verkligen rekomendera detta för er om ni bor på möjligt avstånd, speciellt om ni är lite historieintresserade men det finns en massa kul ändå!


 

På torget.


Roliga skyltar.


   

Ett mysigt café.

 

Ett hem på 1700-talet.

 

Ett fint konstverk gjort av en bok.


 

En trevlig åktur med nordsvensken Hera.

 

På repslageriet fanns det rep från alla tider, till och med från Vasaskeppet!

 

På väg hem med massor av godsaker B)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evve - 5 november 2017 12:14


Jahapp, nu var det en månad sedan sist. Idag bestämde jag helt enkelt att jag hade några minuter över. Men alltså, rakt på sak nu. Detta funkar inte. Nej, jag tänker inte lägga ner den här bloggen också men jag ställer inte längre krav på mig själv. ...

Av Evve - 7 oktober 2017 13:09


Idag träffade jag på en tjej med ett otroligt snyggt namn! Det har ju varit stor namnbrist väldigt länge. Till och med för två år sedan när jag började spela var det så. Det kanske märks på mitt cringe efternamn haha. Tyckte inte riktigt om när de la...

Av Evve - 29 september 2017 12:14


Jag kommer sakna dig Greta...  Trots alla konstigheter du har hittat på och fast du inte riktigt sköter ditt jobb.   Ja, det är min stallflicka, eller föredetta stallflicka jag pratar om  :P Hon har nu blivit ersatt av fula Maya. Sorry SSO men ...

Av Evve - 18 september 2017 19:04

Tjalojsan!   Sommaren är ju inte riktigt slut än, det visade Danni och Carro på sin simlektion igår! Ett jätteroligt event med KADRILJ, I VATTNET! Mycket ovanlöigt men också mycket kul        Så klart lite fika och sol också ;) Mycket u...

Av Evve - 18 september 2017 16:53


Hajj! Vad tycker ni om den nya teatern? Jag tycker i alla fall att den är TOPPEN!! Så många nya roliga rörelser :) Lite korta uppdrag men ändå jättekul! Hoppas också att den stannar för eveigt och inte tas bort på onsdag...   Lite häng med n...

Presentation


Hej där!
Kul att du har hittat hit!
På SSO heter jag Evangeline Kittenhurricane men kallas för Evve.
Jag är en 12årig tjej som spelar SSO i princip varje dag. Jag är ägare till klubben South Rainbows Generation.

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards