Evves SSO-blogg!

Alla inlägg under september 2017

Av Evve - 29 september 2017 12:14

Jag kommer sakna dig Greta... 

Trots alla konstigheter du har hittat på och fast du inte riktigt sköter ditt jobb.


Ja, det är min stallflicka, eller föredetta stallflicka jag pratar om  :P Hon har nu blivit ersatt av fula Maya. Sorry SSO men jag tycker inte om hennes nya utseende... Hon ser ut som en häxa xD

 


Annars är jag nöjd med uppdateringen och letar hästskor för fullt. Det har alltid varit min dröm att få låta sitt husdjur springa med. Dock synd att det är en ekorre och inte en hund då det blir mer realistiskt så.

Av Evve - 18 september 2017 19:04

Tjalojsan!


Sommaren är ju inte riktigt slut än, det visade Danni och Carro på sin simlektion igår!

Ett jätteroligt event med KADRILJ, I VATTNET! Mycket ovanlöigt men också mycket kul   

 

 

Så klart lite fika och sol också ;) Mycket uppskattat och något liknande kommer högt troligt att göras igen.



Av Evve - 18 september 2017 16:53

Hajj!

Vad tycker ni om den nya teatern? Jag tycker i alla fall att den är TOPPEN!! Så många nya roliga rörelser :) Lite korta uppdrag men ändå jättekul!

Hoppas också att den stannar för eveigt och inte tas bort på onsdag...

 

Lite häng med några regnbågar, en halövtimme till event så varför inte ha lite tjolatsan under tiden? ;)

Av Evve - 16 september 2017 18:03

Önskefunktioner till spelet

Hej på er!

Idag har jag och Soffan disskuterat lite om våra önskefunktioner vi hoppas kommer till spelet. jag vill ha så otroligt mycket saker så detta är bara en tiondel av alltihoåpa haha!
 
1. Dressyr. Så klart, det vill ju alla, dressyrtävlingar med pilar som visar vart man ska gå och en liten skylt som visar tempot. Poäng för hur väl man följer vägarna och hur noggrant man rider.
 
 
2. Bestämda boxplatser. Klicka på anslagstavlan i stallet för att ordna om boxarna. Hästarna kommer att hamna i sin egen box när man sorterar dem.
 
3. Enhörningar. Vem vill inte ha en enhörning?! En sorts urhäst med horn helt enkelt.
 
4. Urhästarna borde ha egen design. Det känns inte helt rätt att urhästarna är en färgglad modell av islandshästar eller shirehästar. Hade de en egen form skulle det se lite bättre ut. 
 
5. Kameraknapp. Hur skönt hade det inte varit med en liten knapp för att ta bilder högst upp på skärmen? Bilderna skulle man sedan kunna sätta upp på anslagstavlan i sitt stall.
 
 
6. "Dekorera" ditt stall. Att hänga upp priserna du vunnit och kanske också sadlar osv i sin sadelkammare skulle vara både mysigt och lätt för att hitta sina saker.
 
7. Välja kön. När man köper en häst borde man kunna välja om den ska vara hingst, sto eller valack. Precis som namnet ska man kunna byta till en viss summa. Hästens kön ska stå breve namnet och leveln på skärmen.
 
l8. Möblering. Att möblera sitt illa rum i stallet är en dröm för oss båda! Det finns ju trots allt en möbelaffär i GF där det står "Opening soon"... Skulle bra gärna vilja ha en egen liten lägenhet någon stans också.
 
9. Bjuda in andra till sitt stall. Tänk att få visa upp sitt stall för en kompis och ha en fikapaus medan man betraktar sina fina hästar...
 
10. Att dölja sin karaktär. Skulle det inte vara skönt att slippa göra VH-buggen varje gång man ville ta en bild?
 
11. "Klä av sig". Att ta av handskar och hjälm menar jag nu, inget annat haha.
 
12. Fler animationer. Alla dessa stackars hästraser som ser likadana ut, varför får de inte egna animationer istället för att göra nya raser helt och håller?
 
13. Fler manstilar. Gärna med lite rosetter och sådant där när man vill pynta upp pollen lite extra.
 
14. Att kunna gå på promenad med sina husdjur. Visst, husdjuren är jättefina där de sitter i sadelväskan men är det inte lite djurplågeri att låta dem sitta där jämt och ständigt? Att släppa ut dem i en box i stallet eller gå på en promenad skulle ju vara kul!
 
15. Väder. Regn ibland och snö på vintern, inte var enda dag hela tiden men då och då skulle det vara kul med en regnskur.
 
16. Ignorera alla!!! Att få ignorera alla eller ignorera alla utom klubb, alla utom vänner osv skulle hjälpa sååå mycket när man vill ta bilder!
 
17. Att ändra tid på dygnet. Att trycka på en knapp för att ändra tiden på dagen (bara för dig) väldigt praktiskt när man vill ta bilder eller filma.
 
18. Klubbtävlingar. Som ett championat för klubbar att tävla mot varandra i. Vinnaren får en pokal att ställla på en hylla i skåpet i klubbhuset.
 
19. Ett område för klubbar. Bara de i din egen klubb kan vara här, här kan man ha event helt ostört. Ett championat och någon tävling ska också finnas här bara för din klubb. (Klubblösa kan också vara här men ser ingen annan)
 
20. Välja sin karaktärs kroppsform när man startar spelet. I vissa kläder ser man helt onaturligt smal ut och alla har samma kropp. Att designa sin karaktär så som man gör på tex Sims, att välja på några olika grader hur pass smal man är, hur högt upp ögonen sitter, hur stor mun man har osv skulle få karaktären att se mycket mer personlig ut.

Av Evve - 2 september 2017 22:55

Hej allihop!

Nu har jag lite goda nyheter för en gångs skull! :) 

Nu går det lättare för mig att göra inlägg på mobilen, jag har skaffat IG och kan därför ta vissa bilder därifrån och slipper då krångla med överföring hit och dit. Lättare med inlägg - fler inlägg! :,D 

Har också starta en blogg tillsammans med min IRLkompis Sofie Starleaf som vi hoppas lyckas med :) soffanoevve.blogg.se heter den!

Ni kanske också har märkt att jag har fixat en ny header? En liten redigering jag slängde ihop på en halvtimme, skulle vara så gulligt om urhästarna hade horn!

 

Presentation


Hej där!
Kul att du har hittat hit!
På SSO heter jag Evangeline Kittenhurricane men kallas för Evve.
Jag är en 12årig tjej som spelar SSO i princip varje dag. Jag är ägare till klubben South Rainbows Generation.

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards