Evves SSO-blogg!

Alla inlägg under juli 2017

Av Evve - 31 juli 2017 00:33

Hej!

I detta inlägg tänkte jag nämna några olika raser jag tycker borde få en uppdatering och varför.


Först och främst tinker och nordsvensk. De ser exakt lika dana ut nu vilket nog inte stämmer med IRL.. jag tycker att det borde få var sina utseenden istället för samma. Och sen behöver animeringen en make up också, dessa höstar rör sig så stelt och fult så att de inte alls ser verklighetstrogna ut... Även anisktena borde få en rejäl förändring, deras ansikte ser ut som den,gamla starthästens vilket inte riktigt är en komplimang... 

 

Andalusier. Andalusierhästarna ser rätt tråkiga ut, alltså inga stora fel men de bara behöver lite förändring, uppdateras allt annar passar de inte in längre och så är deras animeringar också så stela.

 

Jorvikisk ponny. Dessa sötisar är precis som andalusiern inget fel på men skulle ändå behöva en uppdatering. Inte som starthästen, outomstiskt utan som alla andra. Jag vill gärna att de ska få lite mindre rufsig svans och mjukare animeringar. 

 

Det var de viktigaste hästarna jag hade för nuet i alla fall :) Löv yöö!

Av Evve - 31 juli 2017 00:19

Hej!!


Har för första gången blivt lockad av en hästteaser första gången jag ser den, eller alltså har  blivit lockad men inte så att jag känner: Åh! Den där måste jag köpa!! Men denna gång var det så!

Hade aldrig hört om denna ras förut men den verkar väldigt fin :) Den ser ut att ha mjuka graciösa rörelser vilket jag uppskattar med min laggiga dator och ett väldigt fint utseende. I teasern får vi se två färger, en brun och en skimmel. Båda är jöttefina och jag vet inte vilken jag ska välja eller om jag ska vänta på fler färger? #Beslutsångest... -.- Har en känsla av att jag kommer ångra mig hur jag än gör. 


Jag tycker att de liknar den nya starthästen lite men mycket finare, manen ser konstigt uppsatt ut därimot men det går ju att fixa eller så kan man behålla det för att symbolisera rasen. Man ser inte så mycket mer i teasern, så då har jag väl inget mer att säga. Jo, kanske, gissa pris. Jag tror att den kommer kosta mellan 8 och 9 hundra, ungefär vad nya hästar brukar kosta. 


Baiiii! Glöm inte att du är underbar!


(För att se teasern gå till SSOs hemsida, YT eller IG.)

Av Evve - 28 juli 2017 23:00

Hajj människor!

Sorry om just du som tittar är en apa elr en rymdvarelse eller något sådant där du vet, allstå jag menar bara att de flesta som tittar är människor...


Nemen hej! Jag sa förut; Inga SSObilder... Men hade jag rätt?? Nope! Helt lägligt kom SRGs ledare aka min typ bff hem frpn sin livslånga semester och fixade lite bilder som hon skickade åt majj, kmr lägga in någon av dem på varje inlägg så de får lite färg! 


Ville annars mest säga hej och att jag har det bra hos min farfar i STHLM. I morgon ska jag träffa nåra IRLkompisar och gå på en medeltidsmarknad :)

Btw, har skaffat IG, heter mitt SSOnamn, följ mig gärna! ;D


 

Av Evve - 28 juli 2017 11:44

Jag vet, dessa hästar försvann för två dagar sen men jag har inte orkat skriva -.-


Detta är iaf  Fireflame och en hät jag jääääääääättelänge velat ha :)

 

Har lite kort om tid så det fick bli en tråkbild inne i hemstallet, kännde att jag måste få upp detta inlägg innan jag åker.


Medans jag är borta kanske jag lägger upp lite inlägg men inga SSObilder.

Av Evve - 28 juli 2017 11:28

Hejsan!


Jag måste slänga upp en massa inlägg nu med tanke på hur oaktiv jag har varit lol xP


Nu har jag till slut slängt upp lilla Droppie i lvl 14,5 men den sista halva leveln får vänta för jag ska nämligen till STHLM i 4 dagar för att bl.a ha IRLträff med mina små regnbågisar, vi ska besöka SSOs huvudkontor! ;)) 


 

Av Evve - 27 juli 2017 15:07

Hej! 

Nu har jag inte skrivit på 100 år och det beror på flera saker. Först och främst är jag för lat... Jag trodde att jag skulle ha större lust för denna blogg men ofc not -.- Jaja, jag ska försöka så gott jag kan! Och så är det min SSO lust... När jag kom tillbaka från ridlägret, alltså jag saknade SSO, ofc men jag orkade ändå inte logga in förän minst 4 dagar efter, jag var lixom trött på spelet och orkade inte. Men suget kom tillbaka och jag loggade in till slut in, jag kollade lite på hur min starthäst såg ut men sen hade jag lixom inget att göra. Jag hittade i stället något annat jag tyckte var roligt. Att bygga hus efter instruktioner på minecraft. Det höll jag på oavbrutet med i de där 4 dagarna och fortsatta även lite etfer att jag började smått logga in på SSO igen. Men nu är som tur var lusten tillbaka, långsamt steg den igen dag för dag och det tackar jag SRG för, utan er hade SSO varit meningslöst! Glöm inte det!

Nu är det som det ska vara och jag spelar då och då minecraft men spelar SSO varje dag :))


Då så! Då börjar vi med detta inlägg. Jag tänker inte skriva långt om vad som händer i uppdragen utan bara lite kort om hur jag tyckte att de var. Dessutom krånglade Bandicam lite och jag var för ivrig för att fixa det så nu har jag inga bilder.


Jag tyckte uppdragen var jätteroliga! Inte alls som de senaste i Jorvik city när man sprang fram och tillbaka och hade tråkigt utan här var det spännande och man gjorde inget i onödan lixom. Även om uppdragen var väldigt korta var de roliga och välgjorda. Ska försöka att inte spoila nu men jag tycker kanske att Fripp var lite väl hård mot Justin. Jag trodde innan jag började att det skulle handla mycket om Anne men det handlade mer om Justin. Jag trodde också att Justin skulle bli "en av oss" om man säger så och inte det han blev... Det handlade en del om Loretta också, den här kärlekshistorien om henne och Justin. I början av spelet trodde jag verkligen att de var ihop och så men i dessa uppdrag så fick man reda på att Justin inte har en aning om vem Loretta är. Men det där känns faktiskt lite overkligt,  många Bobcattjejer finns det väl inte så att han inte kan namnet på deras "ledare"? Men jag ska inte klaga, uppdragen var roliga och spännande och jag hoppas att en fortsättning kommer snart!


Det var allt om uppdragen då. Sååå, baii!



Efter alltihop blev världen fin och lila :P

 



Av Evve - 10 juli 2017 22:03

Hajjsan!

Nu är andra, eller första riktiga lögerdagen avslutad. Jag har fått c-ponny skäcken Felicia tilldelad till mig. Hon är en aning bråkig i boxen, vill gärna gå och äta och vill hälst inte stå uppbunden. Hon har fått upp säkerhetsknuten minst 7 ggr, vet inte vad jag ska göra "pust" xD Annars är hon jättebra att rida, lite seg men med ett spö och de rätta nycklarna går hon finfint. Vi har inte hoppat än, eller jo, typ 30 cm men inte något riktigt men jag har hört att hon är hoppglad. :)


Jag och Ammy sotter just nu i var sin säng och håller på med mobilerna fast vi inte får, hihi XD Det ska vara släckt 22.00 men vi är inte de enda... Vad tror de när de snor våra mobiler hela dagarna?? xP


Har tyvärr ingen bild på Felicia just därför, vi får inte ha våra mobiler... ;_;


Men japp! Det var väl allt jag hann slänga ihop såhär på stört, ska upp 7 imorn så måste sova strax, byeee!

Av Evve - 9 juli 2017 09:30

Hajj!

Om knappt en halvtimme åker jag på en veckas ridläger! Borde skrivit tidigare men hade bara ingen lust. Såå, under denna veckan kommer bloggen vsra sådär aktiv, jag kommer nogvskriva lite men inte om SSO. Mitt mål för juli blir därför rätt lågt, vi säger 10 inlägg. :) 

Jag ska skriva så ofta jag kan! Hajj dååå!

Presentation


Hej där!
Kul att du har hittat hit!
På SSO heter jag Evangeline Kittenhurricane men kallas för Evve.
Jag är en 12årig tjej som spelar SSO i princip varje dag. Jag är ägare till klubben South Rainbows Generation.

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards