Evves SSO-blogg!

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2017

As coola efternamn!

Av Evve - 7 oktober 2017 13:09

Idag träffade jag på en tjej med ett otroligt snyggt namn! Det har ju varit stor namnbrist väldigt länge. Till och med för två år sedan när jag började spela var det så. Det kanske märks på mitt cringe efternamn haha. Tyckte inte riktigt om när de lade in dessa svenska namn också. Alltså Bravedotter, Swordgren, det känns inte riktigt så rätt... Jag tror inte heller att det första efternamnet (det första ordet SWORDgren om ni fattar) finns på svenska. Det är bara det sista ordet som det går att välja dotter, son, gren osv. Man borde få välja på ett engelskt och ett svenskt namn och inte blanda. Tycker också att man borde kunna heta ett ord, tex Sword, Stone osv. ´Men nu har vi i alla fall kommit ett steg närmare detta. Man kan nu heta "er" i det sista ordet, alltså lägger man bara till en ändelse på ordet. Detta namn fastnade jag särskilt för. Tack Vilde för att jag fick fota dig :)

 

Skulle nog inte vilja byta ut mitt namn eftersom att det liksom är jag. Men är ändå glad för detta då allt blir mycket mer verklighetstroget. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evve - 5 november 2017 12:14


Jahapp, nu var det en månad sedan sist. Idag bestämde jag helt enkelt att jag hade några minuter över. Men alltså, rakt på sak nu. Detta funkar inte. Nej, jag tänker inte lägga ner den här bloggen också men jag ställer inte längre krav på mig själv. ...

Av Evve - 29 september 2017 12:14


Jag kommer sakna dig Greta...  Trots alla konstigheter du har hittat på och fast du inte riktigt sköter ditt jobb.   Ja, det är min stallflicka, eller föredetta stallflicka jag pratar om  :P Hon har nu blivit ersatt av fula Maya. Sorry SSO men ...

Av Evve - 18 september 2017 19:04

Tjalojsan!   Sommaren är ju inte riktigt slut än, det visade Danni och Carro på sin simlektion igår! Ett jätteroligt event med KADRILJ, I VATTNET! Mycket ovanlöigt men också mycket kul        Så klart lite fika och sol också ;) Mycket u...

Av Evve - 18 september 2017 16:53


Hajj! Vad tycker ni om den nya teatern? Jag tycker i alla fall att den är TOPPEN!! Så många nya roliga rörelser :) Lite korta uppdrag men ändå jättekul! Hoppas också att den stannar för eveigt och inte tas bort på onsdag...   Lite häng med n...

Av Evve - 16 september 2017 18:03

Önskefunktioner till spelet Hej på er! Idag har jag och Soffan disskuterat lite om våra önskefunktioner vi hoppas kommer till spelet. jag vill ha så otroligt mycket saker så detta är bara en tiondel av alltihoåpa haha!   1. Dressyr. Så klart, d...

Presentation


Hej där!
Kul att du har hittat hit!
På SSO heter jag Evangeline Kittenhurricane men kallas för Evve.
Jag är en 12årig tjej som spelar SSO i princip varje dag. Jag är ägare till klubben South Rainbows Generation.

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards